Glass som smakar Facebook

Nu finns det en ny smak för er glassugna där ute. I Kroatien kan man nämligen köpa glass som smakar Facebook.

Glassen som består av en blå sirap och vanilj bildar en turkos nyans som följer Facebooks egna profileringsfärger.

Kreativt eller inte? Nej, jag tycker personligen inte om det. Jag vill inte smaka på Facebook. Det räcker med den dagliga portionen.

Tydligen har smaken lockat många turister men min teori är att det bara är en engångsupplevelse. Facebook kommer aldrig bli en glass som vi kommer hitta i frysen.

”Uppfinnarna” har dock inte frågat Mark Zuckerberg om tillstånd för att få använda namnet och loggan. Vem vet? Uppfinnarnas nästa glass kanske kommer smaka upphovsrätt.

Att göra smaker av varumärken, personer och politiker är däremot inget nytt koncept. För några år sedan gjorde jag och en vän en egen version av Ahlgrens bilar.

Vi kallade dessa ”Sahlins Bilar”. Självklart syftade vi på Mona Sahlin. Bilarna var bruna och skulle symbolisera rost. Smaken var oförglömlig! Sahlins bilar – nu med smak av obesiktad.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback