Förlorare men ändå vinnare

Detta är något jag verkligen tycker om! Sista gången jag spelade biljard var i Qawra på ett hotell här i Malta. Då vann jag överklassat! Dessvärre gick det inte hela vägen för mig när jag spelade biljard här i Sverige. Kom på andra plats och fick trösta mig med en hamburgare på Max. Antar väl att jag helt enkelt får öva på mina skills, annars lär jag inte slå kvällens vinnare!

Shopping

Har i dagarna varit och shoppat lite i Sverige. Blev från början inte alls mycket men det gick knappt att stänga resväskan efteråt. Aj aj aj! Klarade mig precis på gränsen vid incheckningen!

Valletta får du inte missa!

Satt på flygplanet och pratade med ett äldre svenskt par som precis hade spenderat en vecka i Malta. Det var deras första vistelse och båda verkade vara nöjda. Vi pratade i över två timmar oavbrutet och jag fick höra om det ena och det andra. Samtidigt passade tanten på att fråga mig om olika ställen på Malta och om jag hade någon favoritby i Malta. Självklart så har jag det! Mitt "smultronställe" är huvudstaden Valletta! Detta är en stad fylld med kultur, gamla byggnader, mysiga butiker och bra restauranger. Den som inte har besökt Valletta har utan tvekan gått miste om något stort! Här är en bild som jag tog i söndags innan jag skulle åka till flygplatsen. Just då hade vi precis lunchat på en pastarestaurang och på hemvägen såg vi dessa mystiska modeller.

Tjockare flygvärdinnor får man leta efter

Flög igår till Sverige med Norwegian från Malta till Köpenhamn. Hoppades på att resan skulle gå smidigt men icke sa nicke! Vi satt på planet i timmar och hoppades på att få lämna ön. Problemet var att det fanns två väskor för mycket ombord på planet. På grund av detta fick markpersonalen lasta ut alla väskor och checka in från början... Katastrof!!

Väl ombord fanns det tre brutalt överviktiga flygvärdinnor. Har absolut ingenting emot feta människor men det här var bara för mycket. En av flygvärdinnorna var så fet att hon fick pressa igenom sig själv mellan sätena för att ta sig fram mot cockpiten. Det här måste ju bara vara okej i Sverige... Här är det ju acceptabelt att vara tjock.

I alla fall så anlände jag till Köpenhamn men med en stor besvikelse. Inga tåg... Ja just det! Jag som råkade skryta om hur bra den svenska infrastrukturen är. Inga tåg, ingen information... Två stadsbussar kom från Malmö och jag vet inte hur Skånetrafiken tänkte här. 200 pers och 2 bussar. Vart ska alla väskor ta vägen?

Nä, jag tar tillbaka det här med svensk infrastuktur. Den är lika illa som den maltesiska! Jag är i alla fall glad att jag lever och att jag hade någon som hämtade mig i Köpenhamn.

Black Pearl

Är ni på Malta och vill äta på ett lite annorlunda ställe så rekommenderar jag att ni testar Black Pearl i Ta' Xbiex. Restaurangen ser ut som en båt och ligger precis vid byns marina. Här hittar ni både lokal mat men även pastarätter, kött, fisk och pizza. Min favoriträtt var inrullad kyckling med sparris, potatis och kokta grönsaker. Rekommenderas varmt!

God morgon!

Jag säger god morgon från södra Sverige! Här stannar jag en vecka och hoppas på att både vädret och atmosfären blir bra. På min lista över ställen som jag måste besöka har jag Malmö, Ullared, Kristianstad, Karlshamn och Kalmar! Whopp Whooop!

Miss European

Var i helgen och tittade på någon lokal uttagning av Miss European i Malta. Priset gick till någon portugisisk tjej!
Intressant upplägg och show men hör kanske inte hemma på Baystreets Shoppingkomplex. Efter att de presenterade vinnaren skuttade vi vidare till någon orientalisk bar för att titta på magdans och röka vattenpipa :) Trevlig avslutning på kvällen. Väldigt lugnt också!