Varning för Telenor

Jag har haft olika erfarenheter från Telenor. De har oftast varit dyra men också dåliga. Kundtjänsten är under all kritik och jag får jämt stå i långa köer när jag ska ringa in. Då ska vi inte prata om hur inkompetent den tekniska kundtjänsten är.

När mitt modem blev trasigt fick jag ingen ny. Istället envisades Telenor med att jag skulle skicka in modemet till en verkstad som i sin tur kunde konstatera att jag hade rätt. Efter två veckor fick jag ett nytt modem och självklart skulle jag betala även för de två veckorna jag var utan internet.

”Kunden har alltid rätt” gäller inte hos Telenor. Där har du alltid fel. Därför avslutar jag nu allting jag har med Telenor.

Ni som läser bloggen vet säkert att jag bor i Malta. Dock har jag kvar ett bredbandsabonnemang i Sverige som familjen använder.

Förra året betalade jag mitt bredband 12 månader i förskott. Gör aldrig det här misstaget! Internet har strulat och Telenor vägrar kompensera för omständigheterna.

När jag ringde för att kontrollera läget förra veckan satt jag i 15 minuters telefonkö. Telefonräkningen blev saftig eftersom jag ringde från Malta.

I ena änden svarade en aggressiv kille som var väldigt otrevlig och försökte avsluta samtalet snabbt. Det visade sig att Telenor hade skickat brev till en adress som jag bodde på för två år sedan (när jag pluggade på universitet). Hur seriöst är detta?

Jag hade för mig att telebolag alltid uppdaterade sina register med uppgifter från Skatteverket och folkbokföringen? Jag gjorde dessutom en adressändring för två år sedan. Konstigt!

I alla fall så har jag idag fått påminnelser på posten och hot om inkasso.

Jag har alltid skött min ekonomi men i det här fallet är det inte jag som ställer till det.

Om det inte är mottagningen, modemet eller kundtjänsten så hittar Telenor alltid problem. Den här gången är det konstiga fakturor som flyger och far mellan deras kontor och min gamla adress.

Oseriöst, osmakligt och väldigt oprofessionellt. Imorgon blir det en uppsägning och aldrig mer Telenor.

Jag kommer med stolthet låta det här inlägget stå kvar. Oseriösa företag ska hängas ut och det ska vara möjligt att Googla fram Telenors misstag.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Därför skall du välja Telia istället gubben min! :) <3

Svar: Jaså? :) Haha, bara för att du jobbar på Telia!
denzo.se

2014-01-19 @ 12:35:49
URL: http://www.finest.se/fredrikbjorn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback